måndag 11 juni 2012

Det underjordiska biblioteket

Om det beror på att jag i grunden är en nyfiken människa eller om det är en yrkesskada låter jag vara osagt. Men när jag ser människor läsa på tåg blir jag så otroligt nyfiken på vad de läser. Jag bara måste försöka se vad det är. Kanske är det därför jag föll som en fura för bloggen undergroundnewyorkpubliclibrary.com 

Ourit Ben-Haim tar fantastiska bilder på folk som läser i tunnelbanan i New York och publicerar dem med kommentar om vilken bok det är. I de fall boken inte har gått att identifiera får bloggläsarna gärna hjälpa till med svaret. Förutom att det är underhållande att se variationen på det människor läser tycker jag om koncentrationen i myllret. De läsande blir som små öar i rusningstrafiken. Extra fina är också bilderna med människor som går och läser samtidigt.

En blogg väl värd ett besök!

/Jenny

1 kommentar: