fredag 22 maj 2015

Hundra omistliga ting av Lucy Dillon

Åh så härligt att slå upp denna bok och läsa. Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, hennes  femte bok på svenska. Jag visste att slutet skulle bli lyckligt hur många svårigheter huvudpersonen än råkade ut för och jag anade snart vem som hon borde bli kär i. Frågan vara bara om jag hade rätt…

Ett äktenskap tar slut och där sitter Gina i en lägenhet fylld av flyttkartonger med prylar från sitt liv. Hon som alltid varit en samlare och sparare bestämmer sig snabbt för att nästan allt ska bort. Efter devisen att 100 saker får sparas sätter hon igång. Öppnar kartonger, funderar och minns. Samtidigt rullar skilsmässoprocessen vidare och jobba måste hon också. Smärta, längtan, förlåtelse, vänskap, humor, allvar och kärlek – här finns allt.Till er som brukar läsa Dillons böcker kan jag meddela att det var en hund med också. 

Senare på natten var boken slut. Den gick helt inte att lägga ifrån sig. Och jo, det gick precis som jag trodde.

/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar