onsdag 31 maj 2017

Se mig, Medusa av Torkil Damhaug

Spännande underhållning när den är som bäst! Ja, Torkil Damhaug är ännu en norrman som kan skriva spännande böcker och hitta på en riktigt fascinerande historia. (Övriga jag tänker på är Jörn Lier Horst och Samuel Björk) Dessutom är det en roman där jag länge undrade vem som var den skyldige…

I centrum finns läkaren Axel Glenne. Han lever ett till synes lyckligt liv med fru och tre barn. Men är allt så bra och är han så oskyldig? Doktor Glenne har svårt att hålla sig borta från sin läkarpraktikant, det är något med henne som han dras till. Men å andra sidan är hon inte så oskyldig hon heller utan har siktet inställt på honom! Så börjar kvinnor doktorn har träffat att dö. Först en och sedan en till. Alla ledtrådar leder just till honom. Är han boven? Polisen tror det, kanske jag också. Men det är svårt att tro att huvudpersonen är boven, så brukar det inte vara… Kanske försöker någon sätta dit honom? Hemligheter kan skada en och Doktor Glenne har en stor en som inte ens frun känner till. Ska denna hemlighet leda honom i fördärvet?

Chansen finns att det snabbt kommer några fler böcker av honom på svenska. Han har redan skrivit åtta på norska och denna gavs ut redan 2007. Tyvärr står det ännu inget om det på förlagets hemsida… Men jag ska hålla ögonen öppna!

/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar