onsdag 11 april 2018

Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri

Fastän jag väntat länge i reservationskön innan det var min tur att läsa så är det när jag skriver detta ändå 6 till som köar… När boken kom någon gång innan jul var det många som frågade efter den och reserverade. Efter att ha hört flera läsare prata väl om den så reserverade jag den till mig. Och fast det är april när jag läser och boken utspelar sig vid jul så passade den mig helt perfekt. tja kan ju bero på att jag hade julkänslor pga av all snö som nyligen fallit... Fick i alla fall sjunka ner i soffan och bara läsa sida efter sida. Strunta i alla måsten, småskrocka och skratta åt dråpligheterna som Emily råkar ut för i boken. 

Emily som för en si så där 15 år sedan drog från småstaden i Skottland till London för att leva livet som hon ville utan inblandning av familjen. Hon återvänder minst varje jul för 4 dagars intensivt familjeliv. Och vilken familj det är! Tror inte jag träffat på någon sådan tidigare… Denna gång förväntar sig familjen att hon ska ha med sin fästman men han gör slut! Hon kan inte komma hem utan honom utan hyr in snygge-minst-10-år-yngre-grannen som stand-in… Förvecklingarna kan börja!

/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar