onsdag 20 oktober 2010

Nattvandraren


Efter att ha nästan sträckläst Andrew Talyors förra bok Det blödande hjärtat har jag nu fått gotta ner mig i hans senaste bok Nattvandraren. Tillsammans med huvudpersonen John Holdsworth förflyttas jag till lärostaden Cambridge år 1786. Jag får ta del av spelet och relationerna mellan människor; samhällsklasser både inom Jerusalem college och i staden.

Holdsworth har förlorat nästan allt, sonen, hustrun och sin affärsrörelse. Han blir erbjuden uppdraget att bota en yngling, Frank Oldershaw, som blivit mentalt sjuk. Men vad är det egentligen som ligger bakom sjukdomen? Är det spöket han påstår sig sett eller något annat? Holdsworth ställs inför många svårförklarade gåtor. Ska han lyckas lösa alla? En spännande och fascinerande berättelse. Jag vill läsa fler böcker av Andrew Taylor.

/Liselott

Reservera boken i bibliotekets katalog.

1 kommentar: