lördag 22 februari 2020

"Minuten före midnatt" av David Baldacci

Nu kommer äntligen del två i serien om FBI-agent Atlee Pine. Den blir inte alls som jag väntat mig (underbart att blir överraskad) men ändå väldigt bra! Pine sköter sitt jobb och fortsätter nysta i vad som hänt hennes tvillingsyster som försvann när de var bara 6 år gamla. Men så blir hon tvingad att ta lite semester. Då passar hon på att återvända till sin barndomsstad. Där hon inte varit sedan systern försvann… Om hon möter sina demoner, vågar sätta sin fot i huset där allt hände, kanske hon minns något mer? Kanske finns det också några kvar som minns henne, hennes föräldrar och kan hjälpa henne? Med sig på resan får hon sin kloka FBI-sekreterare/administratör och tur är väl det… Dels återknyter hon bekantskapen med flera personer från sin barndom. Dels har hon inte varit länge i stan förrän ett mord inträffar…

Baldacci skriver den här fortsättningen riktigt snyggt! Inget är alls som jag förväntar mig. Här finns flera hemligheter och oväntade vändningar och den man minst av allt anar är ju så klart boven… Jag ser mycket fram emot nästa del i serien. Då förutsättningarna och situationen för Atlee Pine ändrats radikalt från första till sista sidan…

/Liselott

Reservera boken på Ronneby biblioteks webbsida. Där ser du också vilka andra utgåvor vi har av boken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar