måndag 7 mars 2011

Sveriges radios Romanpris 2011

Den 1 mars började diskussionerna i radion. Två av de sex nominerade böckerna var uppe till diskussion i Lyssnarjuryn. Idag den 7 mars 18.15 i P1 meddelas vem som vunnit och priset delas ut.

Har du som jag missat att följa jurydiskussionerna på radion? Du kan trösta dig med att de går att lyssna på i efterhand på Romanprisets hemsida. Här ser du vilka böcker som var nominerade och kan läsa lite mer om dem om du vill. Själv har jag bara läst en av de sex romanerna En dåre fri av Beate Grimsrud som jag skrev om i februari. Men den har gått till final!

/Liselott

2 kommentarer:

  1. Du valde tydligen rätt bok att läsa, den vann.

    SvaraRadera
  2. Ja där hade jag tur. Men jag blir lite nyfiken på de andra som varit nominerade. Kan de vara lika bra? "Att föda ett barn" och "Jupiters öga" lockar båda två. De historiska perspektiven intresserar mig. Liksom i Aino Trosells "Hjärtblad". Hoppas den är bättre än den senaste deckaren jag läste av henne. En utspelar sig visst i Småland "Kioskvridning 140 grader". Verkar lite märklig. Kanske att jag skulle börja med den.

    /Liselott

    SvaraRadera