onsdag 28 september 2011

Bladvändare...

Vad jag har väntat på Elias Palms nya bok om rättsläkaren Ella Andersson! Jag skrev om hans första bok här.

Med spänning började jag läsa och upptäckte att jag inte kunde lägga ifrån mig boken. Bara ett kapitel till och ett till – ni kanske känner igen det. Det roliga tog slut alldeles för fort.
Han har lyckats skriva ännu en bra och spännande historia. Ellas släktingar är lika närvarande i denna bok som den förra och relationerna till dem prövas. Det är så mycket som hänger ihop med vartannat. Jag vågar nästan inte skriva någonting om vad som händer i boken. Risken är att jag vecklar in mig i en förklaring och berättar för mycket om hur saker och ting hänger ihop. Men eftersom det handlar om en rättläkare kan ni vara säkrat på att folk dör. Orsaken till dödsfallet är svår att finna och Ella vet inte vem hon ska lita på...

/Liselott

Reservera boken i bibliotekets katalog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar