måndag 2 maj 2011

Fem frågor till Annika

(Vi som skriver bloggen har inför den här veckan ställt några frågor till våra kollegor. Först ut med att svara är Annika Hultén, bibliotekarie på Blekinge folkhögskola.) 

Den bästa bok jag läst senaste året:
Åtta procent av ingenting av Etgar Keret, sanslöst kul, intressant och skruvad novellsamling. Läste tre bra novellsamlingar förra året (2010) och det är svårt att sätta etta, tvåa och trea på dem. Alice Munro, Nam Le och så Keret. Men Keret var nåt i särklass.

Den här boken har jag läst mer än tre gånger.
Hinner tyvärr inte läsa om bra böcker. Men jag tror att upplevelsen är väldigt annorlunda från ungdom till att man är äldre.

Den här boken gör mig glad/ledsen/arg:
Utrensning av Oksanen - gjorde mej indignerad och fick bekräftat att det aldrig går att hemlighålla saker för människor. Det blir bara så fel. Kan inte sätta arg eller ledsen som beskrivning på den boken den är för komplex för det. Men det är en riktigt bra bok!

Den här boken har jag velat läsa länge men det har inte blivit av:
Norwegian wood av Murakami

Den här läsupplevelsen vill jag dela med mig av:
Att lyssna på när PO Enqvist läser sin roman Ett annat liv. Själva uppläsningen tror jag gav 80% extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar