onsdag 16 augusti 2017

Annabelle av Lina Bengtsdotter

Boktips kan man verkligen få från alla håll. Jag hjälpte en låntagare att klura ut varför hon inte kunde öppna sin e-bok sedan hon stängt den. Hon var angelägen om att läsa klart de sista sidorna för boken var bra. För att felsöka så testade jag att ladda ner den till mig själv. Det lyckades (felet visade sig vara något annat) och när jag då ändå hade den i telefonen kunde jag ju lite gärna läsa lite i den. Och det var ett klokt beslut! 

Det var en deckare det rörde sig om. Perfekt som sommarläsning... En debutant vid namn Lina Bengtsson har skrivit boken Annabelle. Där den unga kvinnan Annabelle försvinner. Den lokala polisen (det utspelar sig i Gullspång, samma ort som författaren är ifrån) begär hjälp från Stockholm och Charlie är en av de poliser som åker för att hjälpa till. Det hon inte berättar för någon är att hon själv är från Gullspång. Men hon hoppas att ingen ska känna igen henne för minnena från uppväxtåren är allt annat än goda. 

Det är en spännande berättelse om turerna i letandet efter Annabelle. Många hemligheter kommer i dagen, inte minst för Charlie. 

/Liselott 

Beställ boken i biblioteket katalog. Finns även som e-bok och ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar