onsdag 1 september 2021

"Den lilla blomsterhandeln vid havet" av Ali McNamara

Åh, denna bok har jag fnissat åt, myst med, blivit tårögd av. Jag kommer på mig själv med att sitta och le när jag läser… Dessutom höll den mig vaken lite väl länge en kväll, kunde inte sluta läsa.

Jag hittade den en dag när inget av det jag hade hemma lockade till läsning. Så in och surfa bibliotekets e-boks app Biblio. På topplistan med e-böcker hittade jag en färgglad bok. Tja, något mysigt ville jag läsa och den utspelar sig i Cornwall (vid havet) och handlar om en blomsterbutik och om att finna sig själv och kärleken. Alla ingredienser för en riktigt mysig bok. Dessutom är det en första del i en serie och det bådar gott… Fler böcker att läsa om den är bra! 

Berättelsen fick mig också att tänka på serien Café Havsbris av Debbie Johnson. Båda två är fyllda av vänskap, må bra och härliga personligheter. Allt kryddat med blommornas språk och magiska buketter…

Den fick mig också att tänka på en annan bok som också har blommor som tema Berättelsen om Alice Hart.

Så när du behöver en riktigt må-bra-läsning och vill stänga ute allt runt dig kan jag rekommendera denna!

/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar